انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ با دفتر پژوهش و تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان مازندران

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۷ کد : ۴۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۶
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ با دفتر پژوهش و تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان مازندران

در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جهت بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی و تجربیات و توانمندی‌های دو طرفین، به حول قوه الهی این تفاهم‌نامه بین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دفتر پژوهش و تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی  استان مازندران منعقد گردید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر فرهادی با عرض خیر مقدم خدمت اقای دکتر هاشمی رئیس دفتر پژوهش و تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی  استان مازندران و هیئت همراه گفت دانشگاه متعلق به هیچ گروه خاصی نمی‌باشد و متعلق به اقشار جامعه است. ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط دانشگاه با صنعت و سازمان‌های دیگر در حال اجرا می‌باشد. همچنین به ظرفیت دانشجویان کارشناسی اشاره نمودند که عمده دانشجویان دانشگاه را تشکیل می‌دهند و آمادگی دانشگاه را برای همکاری در زمینه‌های مختلف اعلام نمودند.

در ادامه آقای دکتر هاشمی به مسئله امنیت اشاره نمودند که پشتوانه پژوهش و تولید را می‌طلبد. در حوزه تحقیقات صنعتی نیاز به کارکرد بیشتری می‌باشد که این امر با ایجاد همکاری با دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل قابل اجرا است. اولین هدف دفتر پژوهش و تحقیقات تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز فناوری است. در ادامه به شهر هوشمند که لازمه آن پلیس هوشمند می‌باشد اشاره نمودند، که این نیازمند هوشمندسازی منابع نیروی انسانی و تجهیزات است.

هدف از این تفاهم‌نامه، همکاری مشترک در تمامی زمینه‌‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقات صنعتی، فن‌آوری در چارچوب تعیین شده و همچنین مشارکت در برگزاری دوره‌های کوتاه مدت کاربردی بین دانشگاه و فرماندهی انتظامی، با در نظر گرفتن امکانات موجود علمی، فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص به منظور ارتقاء دانش و مهارت کارکنان می‌باشد.

موضوع این تفاهم‌نامه شامل بندهای زیر می‌باشد:

1- همکاری مشترک در برگزاری گردهمایی‌های علمی در حوزه‌های مطالعاتی طرفین.

2- شناخت نیازهای آموزشی، پژوهشی، فناوری، در زمینه‌های کاری مشترک و اولویت‌بندی و همکاری جهت رفع آن‌ها در قالب چارچوب‌های مصوب همکاری

3- رفع نیازهای عمومی فنی و زیرساخت‌های صنعتی طرفین 

4-  همکاری در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی صنعتی درحوزه‌های مطالعاتی طرفین

5- فراهم نمودن امکان استفاده متقابل از کتابخانه )فیزیکی و دیجیتال( برای محققان طرفین

6- همکاری در زمینه انتخاب موضوع پایان نامه‌های تحصیلی مرتبط با نظم و امنیت در حوزه‌های فناوری و...

7- استفاده از توان تخصصی طرفین )اساتید، پژوهشگر، خبره ( برای ارائه مشاوره‌های علمی- پژوهشی در

زمینه‌های مختلف پژوهشی

جهت مشاهده متن کامل تفاهم نامه به صفحه‌ی تفاهم‌نامه‌های همکاری مراجعه نمایید.